Thema:

Marketing en verkoop

Heldere communicatie en oprechte aandacht voor uw klant zijn onmisbaar om uw organisatie, product of dienst op de juiste manier onder de aandacht te brengen.
Hoe bereikt u uw doelgroep en hoe maakt u echt contact met uw klanten? Helaas komen de verwachtingen van uw klanten en uw bedoelingen lang niet altijd overeen. Praktijkgerichte trainingen helpen u het verschil tussen verwachting en bedoeling te overbruggen.
MKB Cursus & Training verzorgt onder andere verkooptrainingen en acquisitietrainingen. Het opleidingsprogramma bevat ook diverse trainingen over marketing-communicatie, telefonisch verkopen, het maken van succesvolle offertes, klantgericht denken en handelen en persoonlijke verkoop.
Verwante thema's:
Persoonlijke vaardigheden

Communicatie
Cursussen:

Verkoop en acquisitie

Te veel gebruikt een verkoper de eigenschappen van het product of de dienst om tot een afspraak of een order te komen. Meestal is deze informatie ook via andere kanalen beschikbaar. Klanten vragen om de vertaalslag en dat kan u het best! Als u maar wilt weten wat de klant belangrijk vindt op korte en langere termijn. Zorg dat uw aanbod aansluit op de individuele ontwikkeling van uw (potentiële) klant! De kwaliteit van de relatie bepaalt uw succes.
... meer over Verkoop en acquisitie

Klantgericht denken en handelen

Steeds vaker wordt het bestaansrecht van uw organisatie bepaald door het optreden van de medewerkers. Blijft de klant (= bezoekers, cliënten, leden, e.d.) graag gebruik maken van uw diensten? Veel hangt af van de manier waarop hij of zij wordt behandeld. Laten we het onze klanten nog makkelijker maken door in te spelen op onbewuste wensen. De waardering zal groter worden en het plezier in het werk zal (terug) komen.

Masterclass verkoop en acquisitie

De masterclass verkoop en acquisitie is bestemd voor ervaren salesprofessionals en deelnemers die de training verkoop en acquisitie hebben gevolgd. Uniek is dat u het programma als deelnemers met elkaar samenstelt. Er is veel ruimte om de eigen praktijkervaring in te brengen en te bespreken met uw trainer. Voor aanvang van de training ontvangt u daartoe een vragenlijst.

Succesvol telefonisch verkopen

Telefonische verkoop is een veel gebruikte methode. Succesvol telefonisch verkopen vergt veel van u. U moet het tenslotte doen met alleen uw telefonische kwaliteiten. Uw non-verbale sterke punten kunnen u in het telefonische gesprek tenslotte niet helpen. U bent aangewezen op uw telefonische gesprekstechnieken en uw vermogen in te spelen op het gedrag van de klant. De training succesvol telefonisch verkopen helpt u en uw medewerkers veel succesvoller te zijn aan de telefoon en dus beter te verkopen.

Klantvriendelijk telefoneren

De eerste indruk van uw bedrijf is enorm bepalend. Het eerste contact met uw bedrijf is vaak telefonisch. De telefoon is daarmee het visitekaartje van uw bedrijf. Zeer regelmatig wordt de eerste positieve indruk verstoord door niet-klantvriendelijk telefoneren. Vaak worden prachtige promotiecampagnes verknald door een slechte telefoonbehandeling. U kent de voorbeelden wel. Telefoons die pas na lange tijd worden opgenomen, een ongemotiveerde stem aan de lijn of eindeloos in de wacht staan: 'Bent u daar nog?'. Hoe klantvriendelijk bellen uw telefonisten, receptionisten en secretaresses? Deze telefoontraining verzorgen wij ook in het Engels en in het Frans.

Klantgericht verkopen in de detailhandel

Als klanten mondiger en kritischer zijn, zal er minder worden gekocht. Er is concurrentie in het uitgeven van geld, het risico van een miskoop is groot. Juist nu wordt de invloed van de verkoper belangrijk. Om het vertrouwen te winnen, om zich in te leven in de wensen van de klant, om een actief advies te geven. En om zich speciaal te maken door kwaliteit in aandacht! En weer het gevoel te krijgen dat iets verkocht is.

Klantvriendelijk telefoneren in het Engels

De telefoon is het visitekaartje van uw bedrijf. Het telefoongesprek is meestal het eerste contact met uw onderneming. Als het gesprek in het Engels moet, weet u dan hoe u vermijdt dat het taalverschil de communicatie verstoort? Kunnen uw medewerkers omgaan met taalbarrières als het gaat om het voeren van lastige gesprekken of het beantwoorden van vragen? Zijn zij op de hoogte van cultuurverschillen en van telefoonetiquette? De training 'Klantvriendelijk telefoneren in het Engels' voorkomt dat u (potentiële) klanten kwijtraakt door taal- en cultuur verschillen.