Klantgericht verkopen in de detailhandel
Intro
Kun jij je goed inleven in de wensen van je mondige en kritische klant en kun je hem of haar een actief advies geven? Hoe belangrijk is jouw klant voor je, en hoe laat je dat nou eigenlijk merken? Als jij de concurrentie altijd een stap voor wilt blijven, dan moet je jouw invloed als verkoper aanwenden. Dat behandelen we in deze training. Je leert dat jij als verkoper erg veel invloed hebt en dat je die persoonlijke invloed op een effectieve manier kunt benutten.
Wat leer je?
De belangrijkste doelstelling van deze verkooptraining is het vergroten van de persoonlijke invloed:
- Door meer aandacht en interesse te tonen;
- Door meer en betere gesprekken te voeren;
- Door klanten weer belangrijk te maken.
Duur training
1 dag
Programma
De dagelijkse gang van zaken in jouw bedrijf wordt tijdens de training Klantgericht verkopen in de detailhandel als uitgangspunt genomen, waardoor je de geleerde vaardigheden in de praktijk kunt toetsen. De volgende (deel)onderwerpen worden behandeld:
Interesse in jouw klant, waar blijkt dat uit?
Interesse in jouw klant, waar blijkt dat uit?
- Succesbepalende factoren;
- Aandacht voor de klant;
- Begroeten en aanspreken.
- Weten door vragen;
- Klantgericht overtuigen;
- Meedenken en bijverkoop.
- Voorkomen en omgaan met klachten;
- Interesse biedt kansen;
- Relatiebehoud.
Voor wie?
Deze verkooptraining is bestemd voor ondernemers/medewerkers in de detailhandel die hun commercieel en klantgericht optreden in de winkel willen versterken en betere verkoopresultaten willen behalen.
Investering
Als lid van MKB-Nederland betaal je € 495,-; ben je geen lid, dan € 520,-. Deze bedragen zijn exclusief BTW.
Vragen?
Heb je nog vragen over deze training? Bel ons dan op (015) 219 13 90 of mail via info@mkbct.nl.
Een cursist over:
Ik ben in verschillende branches werkzaam geweest en heb daarom al diverse verkooptrainingen meegemaakt. Eigenlijk was ik een beetje sceptisch; meestal krijg je tijdens dergelijke cursussen de bekende schemaatjes voorgeschoteld, was mijn ervaring. Ik heb mijn beeld volledig bijgesteld. Ik heb echt dingen geleerd. De focus lag niet, zoals gewoonlijk, op vragen als 'Is de klant sociaal of dominant?', maar op je omgang met klanten en met andere verkopers uit je team. Er werd veel nuttige informatie verstrekt over hoe je succesvol kunt bouwen aan langetermijnverkoop en duurzame klantrelaties. Het was een enthousiaste training, waardoor ik weer op een nieuwe manier naar mezelf ben gaan kijken. Ik heb geleerd om mezelf te blijven verbeteren, in het belang van zowel het bedrijf als de klantrelatie.
Retif,
Jeroen de Jong, verkoper