Wat is marketing?
Mensen weten vaak niet precies wat marketing is en, wanneer dit wordt gevraagd, wordt het vaak gedefinieerd als verkopen of adverteren. Hoewel deze antwoorden beiden niet verkeerd zijn, vormen ze slechts een klein deel van marketing. Marketing is zeer breed en omvat, kort gezegd - alle strategieën die een bedrijf helpen haar doelstellingen te bereiken. Als ondernemer kun je veel baat hebben bij een sterke marketingstrategie.
Het doel van marketing is namelijk om voortdurend je consumenten te onderzoeken en te analyseren, zodat je jouw doelgroep zo goed mogelijk kunt bereiken. Dit kan onder andere door focusgroepen te houden, enquêtes te sturen, online winkelgewoonten te bestuderen en één onderliggende vraag te stellen: "Waar, wanneer en hoe wil onze consument communiceren met ons bedrijf ?" Er zijn daarnaast nog vele andere aspecten. Denk aan promotie, het maken van content voor sociale media, het verbeteren van de klantervaring, het doen van marktonderzoek, het vaststellen van marktsegmenten en nog veel meer.
Marketing personeel trainen (Incompany)
Wil je graag een cursus die helemaal ingericht is op de specifieke wensen en doelstellingen van jouw bedrijf? Dat kan! Met onze incompany communicatietrainingen leren we zowel ondernemers als werknemers hun communicatieve vaardigheden te verbeteren, op eigen locatie. Je leert nog meer inzicht in de wensen van de klant en hoe je jouw persoonlijke invloed in contacten sterk vergroot. Benieuwd naar welke trainingen er allemaal zijn?
Soorten marketing cursussen & trainingen
Vanuit MKB Cursus & Training bieden wij verschillende marketing cursussen aan om personeel te trainen.
Klantvriendelijk telefoneren
De deelnemers leren de meest voorkomende, inkomende telefoongesprekken op een krachtige en k
lantvriendelijke manier te voeren, met als doel je (potentiële) klanten en relaties een positieve indruk te geven van jouw bedrijf. Er wordt veel geoefend met allerlei soorten telefoongesprekken. De gesprekken worden opgenomen en geëvalueerd.
Succesvol inschrijven op Europese aanbestedingen
Je krijgt handvatten om het inkoopbeleid van de aanbestedende dienst te leren kennen en je leert een professionele indruk achter te laten op deze dienst. Je benut de mogelijkheden in het bestek en de mogelijkheden van je organisatie om je beste aanbod te doen. Volg daarom
succesvol inschrijven op Europese aanbestedingen.
Customer Journey
Aan het eind van deze tweedaagse training kan je een
Customer Journey maken en touchpoints benoemen. Aan de hand van storybuilding kun je betere content maken. En je hebt geleerd om verschillende social media beter in te zetten in je marketingstrategie.
Klantvriendelijk telefoneren in het Engels
Je kunt je niet-Nederlandssprekende gesprekspartner aan de telefoon uitstekend te woord staan in het Engels. Je voert de meest voorkomende inkomende en uitgaande telefoongesprekken op een krachtige en klantvriendelijke manier en bent in staat tot een passende
telefoonbehandeling in het Engels. Je weet hoe je de goede informatie verzamelt en een klant goed doorverbindt. Je kunt ook lastige gesprekken voeren, zoals bij klachtenbehandeling.
Klantgericht denken en handelen
Je krijgt nog meer inzicht in de wensen van de klant. Hoe je jouw persoonlijke invloed in contacten sterk vergroot. Je wordt
communicatief sterker.
Succesvol telefonisch verkopen
Je leert succesvoller te zijn in het
telefonisch verkopen van diensten en producten. Je leert ook klantvriendelijker te zijn aan de telefoon en je gesprekstechnieken te verbeteren. De training is zeer praktisch opgezet, er wordt bijvoorbeeld veel geoefend met het voeren van telefoongesprekken. De gesprekken worden opgenomen.