Communicatieve vaardigheden cursussen
De telefoon, of misschien beter: de persoon die de telefoon opneemt, is het visitekaartje van je bedrijf. Het telefoongesprek is meestal ook het eerste contact met je bedrijf. De eerste indruk is dus erg belangrijk, want een verkeerd belletje en het kan maar zo het imago van je bedrijf verpesten. Het is daarom van belang om te weten op welke wijze je telefoniste, receptioniste of secretaresse jouw (potentiële) klant te woord staat. Dit leer je allemaal in onze cursus
klantvriendelijk telefoneren.
Communicatieve vaardigheden verbeteren (op de werkvloer)
Wanneer jouw medewerkers goed weten hoe ze een klant moeten behandelen, dan bevordert dit de wederzijdse waardering en het werkplezier. Uiteraard is je eigen manier van communiceren naar klanten toe, of tijdens een onderhandeling even belangrijk.
Het feit dat een afnemer wel of niet terugkomt hangt namelijk niet alleen van jouw product of dienst af, maar ook van de wijze waarop hij/zij wordt behandeld.
Dankzij onze
trainingen doe je praktische vaardigheden op die je kunnen helpen bij het communiceren op de werkvloer richting collega’s, leidinggevenden en klanten. Als manager heeft het ontwikkelen van goede communicatievaardigheden namelijk ook grote voordelen op korte en lange termijn voor jouw onderneming - en je persoonlijke succes. Een effectieve communicator is in staat zijn of haar team te motiveren, om meer gedaan te krijgen met betere resultaten als gevolg.
De voordelen van communicatief sterker worden
Iedereen heeft een eigen communicatiestijl en eigen kwaliteiten, maar soms komen deze niet altijd tot uiting. Het kan maar zo zijn dat je met goede bedoelingen iets over wilt brengen, maar dit compleet anders overkomt op de ander. Bepaalde interacties kunnen op die manier zorgen voor misverstanden en gemiste kansen. Dat is zonde.
Wij helpen je daarom graag om je communicatievaardigheden te verbeteren. In onze
communicatie trainingen leer je onder andere te luisteren en krijg je handvatten om onder andere bewust te worden van de belangen van je klanten, maar ook collega's en werknemers. Je leert van een (onbewuste) passieve houding naar een actieve, en klantgerichte houding te gaan. Zo kan je tijdens ieder (telefoon)gesprek zelfverzekerd in je schoenen staan en klant na klant binnenhalen.
Succesvol communiceren vereist zelfbewustzijn, voorbereiding en oefening. In onze training komen verschillende technieken aan bod door middel van uitgebreide persoonlijke feedback, tips en vele mogelijkheden om je onderhandelingsvaardigheden te oefenen en aan te scherpen. Bekijk hier ons aanbod.
Cursussen communicatieve vaardigheden
Klantvriendelijk telefoneren
In deze cursus leer je de meest voorkomende, inkomende telefoongesprekken op een krachtige en klantvriendelijke manier te voeren, met als doel je (potentiële) klanten en relaties een positieve indruk te geven van jouw bedrijf. Er wordt veel geoefend met allerlei soorten telefoongesprekken. De cursus duurt 2 dagen.
Customer Journey
Aan het eind van deze tweedaagse training kan je een
Customer Journey maken en touchpoints benoemen. Aan de hand van storybuilding kun je betere content maken en leer je om verschillende social media beter in te zetten in je marketingstrategie. De cursus duurt 2 dagen.
Klantvriendelijk telefoneren in het Engels
In
de cursus leer je de meest voorkomende, inkomende telefoongesprekken op een krachtige en klantvriendelijke manier te voeren, met als doel je (potentiële) klanten en relaties een positieve indruk te geven van jouw bedrijf in de voertaal Engels.
Train de trainer
Een belangrijk deel van de training bestaat uit het verzorgen van
delen van een training. De deelnemers staan zelf regelmatig voor de groep en oefenen met diverse delen van de training en met verschillende werkvormen.
Facebook marketing
De cursus
Facebook marketing is bestemd voor iedereen die een bedrijfspagina heeft op Facebook, wil adverteren op en dit platform optimaal wil laten aansluiten bij de overige marketingactiviteiten.
Klantvriendelijk denken en handelen
Deze training is voor ondernemers of medewerkers die hun
klantgericht optreden willen versterken en/of verfrissen. Je krijgt nog meer inzicht in de wensen van de klant en leert hoe je jouw persoonlijke invloed in contacten vergroot.