Agressie preventietraining
Intro
Voor een Agressie preventietraining op of na 29 maart 2023 kun je STAP-subsidie aanvragen. Kijk hier voor meer infomatie.
Dagelijks contact met klanten is prettig. Dit contact verloopt vaak ook soepel, het maakt de werkzaamheden leuk. Helaas gaat het af en toe ook fout. Terwijl een medewerker altijd klantvriendelijk moet zijn, kan een klant plotseling heel onvriendelijk, onredelijk of zelfs agressief uit de hoek komen. Door het volgen van een gerichte training kun je beter met grensoverschrijdend en agressief gedrag omgaan. Tijdens deze praktische training leer je omgaan met dergelijke klanten en leer je de spanning tijdens een agressieve uitspatting te verminderen. Met de trainer als acteur bootsen we levensechte situaties na, zo is het effect optimaal.
Dagelijks contact met klanten is prettig. Dit contact verloopt vaak ook soepel, het maakt de werkzaamheden leuk. Helaas gaat het af en toe ook fout. Terwijl een medewerker altijd klantvriendelijk moet zijn, kan een klant plotseling heel onvriendelijk, onredelijk of zelfs agressief uit de hoek komen. Door het volgen van een gerichte training kun je beter met grensoverschrijdend en agressief gedrag omgaan. Tijdens deze praktische training leer je omgaan met dergelijke klanten en leer je de spanning tijdens een agressieve uitspatting te verminderen. Met de trainer als acteur bootsen we levensechte situaties na, zo is het effect optimaal.
Duur training
Een dagdeel van 3 uur.
Wat leer je?
- Meer kennis over de verschillende vormen van lastig gedrag;
- Meer kennis en inzicht over agressie;
- De-escalerende vaardigheden en technieken;
- Je houding bij lastig gedrag en agressie.
Programma
Tijdens deze training komt o.a. aan de orde:
- Ervaringen met grensoverschrijdend gedrag;
- Interventies bij grensoverschrijdend gedrag;
- Theoretische onderbouwing begrip agressie;
- Uitleg frustratie en instrumentele agressie;
- Basishouding/professionele houding bij de verschillende vormen van agressie;
- De-escalerende interventies en technieken.
Voor wie?
Deze training is bij uitstek geschikt voor medewerkers die in direct contact met klanten staan en waarbij de klant agressief gedrag kan vertonen. Veel maatwerk mogelijkheden.
Investering
Als lid van MKB-Nederland betaal je € 225,-; ben je geen lid, dan € 235,-. Deze bedragen zijn exclusief BTW.
Incompany
Deze training voeren wij vaak incompany uit. Heb je interesse in de mogelijkheden, bel ons dan op (015) 219 13 90 of mail via info@mkbct.nl.
We geven ook andere trainingen en cursussen op het gebied van veiligheid. Misschien vind je onderstaande suggestie ook interessant!
We geven ook andere trainingen en cursussen op het gebied van veiligheid. Misschien vind je onderstaande suggestie ook interessant!
Een cursist over:
DAK Kinderopvang heeft rond 800 medewerkers en 24 groepsleidsters deden de training ‘Agressiebeheersing’. Ze hebben incidenteel te maken met verbaal agressieve ouders, ongemakkelijke situaties en soms met boze kinderen’. De training was precies wat ze wilden: een stukje theorie, direct toepassen in de trainingssituatie, nabespreken en nog eens proberen. We hebben direct voor nog twee groepen een training gepland!

Joke Beumer, Coördinatrice Opleidingen