Klantvriendelijk telefoneren in het Engels
Intro
Voor een training Klantvriendelijk telefoneren in het Engels die start op of na 31 juli 2023 kun je STAP-subsidie aanvragen. Kijk hier voor meer informatie.
De telefoon, of beter: de telefonist(e), is het visitekaartje van je bedrijf. Het telefoongesprek is vaak het eerste contact tussen jouw onderneming en een klant. Wanneer een gesprek in het Engels moet, is het de zaak om het taalverschil geen belemmering te laten zijn. Kunnen je medewerkers omgaan met taalbarrières als ze lastige gesprekken voeren of vragen beantwoorden? Zijn ze op de hoogte van de bestaande cultuurverschillen en telefoonetiquette? De training 'Klantvriendelijk telefoneren in het Engels' voorkomt dat je klanten verliest door taal- en cultuurverschillen.
De telefoon, of beter: de telefonist(e), is het visitekaartje van je bedrijf. Het telefoongesprek is vaak het eerste contact tussen jouw onderneming en een klant. Wanneer een gesprek in het Engels moet, is het de zaak om het taalverschil geen belemmering te laten zijn. Kunnen je medewerkers omgaan met taalbarrières als ze lastige gesprekken voeren of vragen beantwoorden? Zijn ze op de hoogte van de bestaande cultuurverschillen en telefoonetiquette? De training 'Klantvriendelijk telefoneren in het Engels' voorkomt dat je klanten verliest door taal- en cultuurverschillen.
Wat leer je?
Je kunt je niet-Nederlandssprekende gesprekspartner aan de telefoon uitstekend te woord staan in het Engels. Je voert de meest voorkomende inkomende en uitgaande telefoongesprekken op een krachtige en klantvriendelijke manier en bent in staat tot een passende telefoonbehandeling in het Engels. Je weet hoe je de goede informatie verzamelt en een klant goed doorverbindt. Je kunt ook lastige gesprekken voeren, zoals bij klachtenbehandeling.
Duur training
2 dagen
Programma
We werken in kleine groepen van maximaal twaalf deelnemers en we oefenen met allerlei soorten telefoongesprekken. De volgende onderwerpen worden tijdens deze telefoontraining behandeld:
Dag 1: Algemene gesprekstechnieken
Dag 1: Algemene gesprekstechnieken
- Beantwoorden van de telefoon;
- Inventariseren van wensen en behoeften;
- Telefonisch doorverbinden;
- Telefonisch beantwoorden van vragen.
- Hanteren van telefonische klachten;
- Het voeren van slechtnieuwsgesprekken.
Voor wie?
De training is bedoeld voor mensen die veel Engelssprekende mensen aan de lijn krijgen, zoals een telefoniste, secretaresse of receptioniste, waarbij vragen, wensen, eisen en klachten van klanten en relaties telefonisch afgehandeld worden.
Voorkennis
De deelnemers hebben kennis van de Engelse taal nodig.
Investering
Als lid van MKB-Nederland betaal je voor deze tweedaagse training € 770,-; ben je geen lid, dan € 820,-. Deze bedragen zijn exclusief BTW.
Vragen en tips
Heb je nog vragen over deze cursus? Bel ons dan op (015) 219 13 90 of mail via info@mkbct.nl.
We geven ook andere trainingen en cursussen op het gebied van communicatie en verkoop. Misschien vind je onderstaande suggestie ook interessant!
We geven ook andere trainingen en cursussen op het gebied van communicatie en verkoop. Misschien vind je onderstaande suggestie ook interessant!