Klantgericht telefoneren
Intro
De telefoon, of misschien beter: de persoon die de telefoon opneemt, is het visitekaartje van je bedrijf. En het telefoongesprek is meestal het eerste contact met je bedrijf. De eerste indruk is dus erg belangrijk, maar weet je eigenlijk wel op welke wijze je telefoniste, receptioniste of secretaresse jouw (potentiële) klant te woord staat en hoe klachten worden aangepakt? De training klantgericht telefoneren voorkomt dat jouw prachtige onderneming een slecht imago krijgt door slechte telefoonbehandeling.
Deze telefoontraining verzorgen wij ook in het Engels.
Wat leer je?
Tijdens de training klantgericht telefoneren leren de deelnemers de meest voorkomende, inkomende telefoongesprekken op een krachtige en klantvriendelijke manier te voeren, met als doel je (potentiële) klanten en relaties een positieve indruk te geven van jouw bedrijf. Er wordt veel geoefend met allerlei soorten telefoongesprekken. De gesprekken worden opgenomen en geëvalueerd.
Duur training
De training klantgericht telefoneren duurt 2 dagen
Programma
Tijdens d training klant gericht telefoneren wordt er gewerkt in kleine groepen van maximaal twaalf deelnemers. Voor medewerkers die zich bezighouden met telefonische verkoop en acquisitie adviseren wij de training 'Succesvol telefonisch verkopen'. In de training klant gericht telefoneren worden de volgende onderwerpen worden behandeld:
- Afspraken voor goed telefoongebruik;
- Klantvriendelijke communicatie;
- Inventariseren van wensen en behoeften;
- Doorverbinden;
- Vragen beantwoorden;
- Klachtbehandeling;
- Slechtnieuwsgesprekken voeren.
Voor wie?
De training Klant gericht telefoneren is bedoeld voor medewerkers die veel telefoneren, zoals telefonistes, secretaresses of receptionistes waarbij vragen, wensen, eisen en klachten van (potentiële) klanten en relaties telefonisch afgehandeld worden.
Offerte
Bij MKB Cursus en Training is het ook mogelijk om een incompany cursus te volgen, of je nu een grote of kleine zelfstandige onderneming bent.
Klik hier voor een offerte
Investering
Als lid van MKB-Nederland betaal je voor deze tweedaagse training klant gericht telefoneren € 825,-; ben je geen lid, dan € 875,-. Deze bedragen zijn exclusief BTW.
Vragen en tips
Heb je nog vragen over de training klant gericht telefoneren? Bel ons dan op (015) 219 13 90 of mail via info@mkbct.nl.
We geven ook andere trainingen en cursussen op het gebied van communicatie en verkoop. Misschien vind je onderstaande suggesties ook interessant!
We geven ook andere trainingen en cursussen op het gebied van communicatie en verkoop. Misschien vind je onderstaande suggesties ook interessant!